Notarea evolutiei copilului in urma terapiei

Terapia comportamentala aplicata (ABA) presupune o masurare riguroasa a evolutiei comportamentelor copilului. In cadrul fiecarei sedinte, terapeutul noteaza fiecare raspuns al copilului. Pentru a permite cuantificarea datelor obtinute si pentru ca toata echipa (terapeutii si parintii) sa aiba un sistem comun de referinta, notarea este standardizata.

Astfel in fiecare moment, oricine lucreza cu copilul, poate sti cu siguranta daca un item/program este masterat sau nu, cand sa se faca modificari, cand un item se lucreaza in generalizare, cat se mentine un item si cand se trece la un nou nivel.

De ce este nevoie de aceasta notare? Pentru ca fiecare membru al echipei sa stie exact ce are de facut si sa poata lua decizii bazate pe faptele petrecute si notate, si nu pe o parere subiectiva.

Un item lucrat insuficient (o achizitie) poate fi usor pierduta sau nu poate fi delimitata intre alti itemi asemanatori.

Un item negeneralizat poate sa ramana nefunctional daca este folosit doar intr-un anumit cadru, in anumite conditii.

Un item lucrat prea mult poate sa duca la un refuz din partea copilului si la pierderea achizitiei.

Pentru ca fiecare membru al echipei sa stie exact care sunt obiectivele prezente ale programului, comunicarea dintre ei, in sprijinul copilului, trebuie sa fie clara si mai ales riguroasa si consecventa.

Echipa terapeutica si familia comunica pentru ca fiecare dintre persoanele care interactioneaza cu copilul sa stie care sunt acele raspunsuri dorite, care este modul in care se da cerinta si care este recompensa care se ofera in urma succesului.

Consecventa ne ajuta sa tinem programul copiilor la cote inalte de profesionalism, cu grija si profesionalism.

sursa: aita.ro